Strategie

Jij moet dé sterspeler in je markt worden en dat start met een onderscheidende strategie. CIRCLE werkt jouw unieke positionering van A tot Z uit. Ontdek hieronder hoe we dat doen.

Marktanalyse

Om je bedrijf goed te kunnen ondersteunen, moeten we niet enkel het bedrijf goed kennen, maar ook de markt waarin je bedrijf zich bevindt. We voeren diepgaand onderzoek naar jouw sector, concurrenten, trends en consumentengedrag. Door deze gegevens te analyseren, krijgen we een diepgaand inzicht in de markt waarin je opereert. De analyse heeft het vermogen om de verschillende marktsegmenten te identificeren en de behoeften binnen deze segmenten bloot te leggen. Met behulp van deze inzichten kan jouw bedrijf potentiële kansen in de markt ontdekken. Zo kan je ervoor kiezen om je te richten op nieuwe doelgroepen, je aandacht te vestigen op bestaande klanten, of zelfs te zoeken naar klanten die vergelijkbaar zijn met de huidige ‘ideale klant’ van je bedrijf.

Positionering

Positionering gaat over de positie die je als bedrijf wil innemen in het hoofd van de consument. Ben je de goedkoopste? Heb je het beste product in de markt? Heb je de beste klantenservice? Kortom: alles wat je doet en beslist, is met die ene positionering in je achterhoofd. Als je nog één euro zou hebben, gaat die dan naar een promotieboekje, gaat die naar R&D of naar relatiegeschenken? Welke speler ben jij?

Eens we die positionering kennen, identificeren we jouw unique selling propositions die deze visie ondersteunen. Zo bepalen we hoe je jezelf kunt onderscheiden van je concurrenten. Ze vormen jouw unieke positie in de markt.

Op basis van deze inzichten ontwikkelen we een positioneringsstrategie die je helpt om je merk op de juiste manier te communiceren en je doelgroep aan te spreken. Of je nu een gevestigd bedrijf bent dat op zoek is naar een herpositionering of een start-up die een sterke merkidentiteit wil opbouwen, wij staan klaar om je te helpen.

Segmentatie / doelgroepaanpak

One size fits all werkt niet.
Eens we jouw unieke positie in de markt en de versterkende USP’s bepaald hebben, onderzoeken we in detail wie je doelgroep of doelgroepen zijn. Zij hebben elk een apart marketingplan nodig. Waarom? Logisch. Ze hebben andere noden, zitten in verschillende levensfases, hebben andere budgetten, andere ambities etc.

Klaar om je marketing grondig aan te pakken?

Start vandaag nog met het boosten van jouw zaak.