Case: Batteliek

Hoe op 1 maand 174 sollicitanten aantrekken via sociale media?

De Mechelse microbrouwerij Batteliek heeft een unieke manier van zakendoen gevonden. Naast bier produceert het sterke dranken en limonades. En het bedrijf slaagt erin om dit alles met succes te doen op een piepklein stukje grond in een voormalig kerkgebouw. Het lijkt erop dat onder de gewelven de middeleeuwse alchemie zich heeft vermengd met de hoogwaardige technologie van de moderne industrie. Naast proeverijen en workshops kunnen gasten van Batteliek genieten van een onvergetelijke ervaring in de restobar met experimentele keuken.

 

Doel van het project

project­complexiteit

  • Het is tegenwoordig erg moeilijk om op een relatief korte termijn een goede medewerker te vinden. Er is een enorm tekort in de horecasector en net daarom vroeg Batteliek ons om een betalende campagne op te zetten.
  • Batteliek wilde erg graag iemand uit omgeving Mechelen aanwerven. Gericht adverteren op een specifieke locatie is tegenwoordig erg lastig via Meta-advertenties.

Project Lead Bo aan het woord

De vraag van onze klant was duidelijk: Vind zo snel mogelijk een kwalitatieve horecaverantwoordelijke voor Batteliek. Via Meta-ads gingen we op zoek naar zoveel mogelijk kandidaten waar de interne HR-afdeling van het bedrijf dan mee aan de slag kon. Een goede evenwicht vinden tussen kwaliteit en kwantiteit was een moeilijke oefening.

De Resultaten

Kandidaten op 1 maand
0
Kandidaten op 3 maanden
1

Hoe hebben we het gedaan?

Aanmaken vacaturepagina op website

Voor we konden starten met het uitrollen van de social media ads, moesten we eerst zorgen voor een kwalitatieve websitepagina. Aangezien we willen dat de kandidaten op één pagina alle info kunnen vinden én de mogelijkheid tot solliciteren hebben, moest hier werk van gemaakt worden. We zorgden voor een aantrekkelijke, bondige pagina met een geïntegreerd formulier waarin de kandidaten hun gegevens konden achterlaten.
1

Opmaken social media ads

Nadien maakten we zowel grafisch als inhoudelijk de social media ads op. Je ziet enkele voorbeelden hiervan bovenaan in de carrousel. We maken steeds 5 advertenties in 2 formaten, namelijk: 1000 x 1000 en 1910 x1000 pixels. Dit om op alle mogelijke ‘advertentieplaatsen’ op Facebook en Instagram de meest interessante formaten te laten zien. Naast de visuals, werken we 3 verschillende advertentietitels + alinea’s uit. Zo kan Meta zelf A/B-testen om te zien welke combinatie van visual, titel en body de kandidaten het meeste aanspreekt.
2

Set-up & tracking social media ads

Eens de campagne opgezet is, moet deze natuurlijk wekelijks opgevolgd en bijgestuurd worden. Zijn de binnenkomende kandidaten relevant? Komen ze uit de juiste regio? Nemen ze hun telefoon op wanneer ze gecontacteerd worden? Op basis van feedback van Batteliek, stuurden wij de advertenties bij om tot een steeds kwalitatievere lijst van kandidaten te komen.
3

Kosten en timing

De totale kosten voor het onderhouden van sociale media zijn afhankelijk van het aantal taken. Het kan gaan om het maken van een contentplan en het uitvoeren van lopende activiteiten zoals het schrijven van posts volgens een vooraf bepaalde communicatiestrategie. Het kan ook gaan om het herzien van de huidige strategie, het uitvoeren van marktonderzoek, en het organiseren van foto- en videoshoots.

*Let op: deze set-up kosten gelden alleen wanneer je al een Meta advertentie-account hebt dat de nodige koppelingen heeft met Google Tag Manager, Google Analytics en je website.

Klantenfeedback

Sandra De Wildt - HR Manager Batteliek

“Hier moet nog tekst komen. Hier moet nog tekst komen. Hier moet nog tekst komen. Hier moet nog tekst komen. Hier moet nog tekst komen. Hier moet nog tekst komen.”

Start vandaag nog met het boosten van jouw zaak.

Klaar om jouw team uit te breiden via social media?