Case: Boon voor Bakken van Cook & Bake

Hoe je online klanten naar een pop-up store kunt leiden

Klanten worden elk jaar veeleisender, waardoor het moeilijker wordt om op te vallen in een concurrerende markt. Cook & Bake verkoopt spullen en ingrediënten om te bakken en te koken. De producten worden verkocht in winkelpunten, maar het bedrijf heeft geen eigen winkel. In 2023 opende Cook & Bake een pop-up store in samenwerking met chocolademaker Vanparys.

Om zoveel mogelijk klanten naar de winkel te leiden, gebruikten we Google Ads.

Doel van het project

project­complexiteit

  • De huidige klanten van Cook & Bake zijn gewend om online te winkelen. Er was dus een samenwerking met een ander merk nodig om hen naar de pop-up store te lokken – iets compleet nieuws dat ze nog niet eerder hadden geprobeerd. Het was ook belangrijk om nieuwe klanten met dezelfde interesses aan te trekken. Voor CIRCLE was het de uitdaging om de waarde van dit project over te brengen op social media volgers.
  • Een pop-up store is een tijdelijke winkel met een beperkte levensduur. Deze winkel is een evenement op zich en het is belangrijk om marketing- en bedrijfsdoelstellingen te behalen. Daarom is het cruciaal om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken en hen door de verkooptrechter naar de fysieke winkel te leiden, met als doel hen aan te moedigen om een aankoop te doen.

Project Lead Aitana aan het woord

Een pop-up store als specifiek middel biedt veel voordelen, zoals het genereren van (social) media buzz, het vergroten van de naamsbekendheid en mond-tot-mondreclame. Om met klanten te communiceren werden traditionele kanalen zoals websites, sociale media en mailinglijsten gebruikt. Om zoveel mogelijk potentiële klanten naar de pop-up winkel te lokken, besloot het marketingteam van CIRCLE om Google Ads te gebruiken.

Aitana Gil - Allround Marketeer CIRCLE

De Resultaten

Aantal conversies naar de website
+ 0 %
Aantal winkelbezoeken
+ 1

Hoe hebben we het gedaan?

Contentcreatie

Cook & Bake ontwierp een ongelooflijk gezellig interieur voor de pop-up store. Deze ruimte werd gefilmd voor een reclamecampagne en CIRCLE kreeg de taak om het onderscheidende vermogen van de winkel en de mogelijkheden die het de bezoekers bood te benadrukken.
1

Implementatie

Voor onze advertentiecampagne hebben we vijf advertenties gemaakt in twee verschillende formaten van respectievelijk 1000 x 1000 px en 1910 x 1000 px. Ons doel was om de meest aantrekkelijke formaten te laten zien op alle mogelijke "advertentieplekken" op Facebook en Instagram. Samen met de visuals hebben we gewerkt aan drie verschillende koppen en advertentieteksten om klanten aan te trekken. Dit stelt Meta in staat om A/B-tests uit te voeren en te bepalen welke combinatie van visuals en tekst potentiële klanten het meest aantrekt.
2

Kosten en timing

Klantenfeedback

Pablo Peeters

Pablo Peeters - Marketing Manager Cook & Bake

Het was fijn om te zien dat onze trouwe klanten ook graag naar een fysieke winkel gaan om de producten te zien en te voelen. Bovendien hebben we ook een publiek kunnen bereiken dat nog niet bekend was met het merk Cook & Bake.

Klaar om jouw sales via social media te beginnen genereren?

Start vandaag nog met het boosten van jouw zaak.