Case: Barrel Boutique Festival

Hoe bereik je een aankoopconversie van meer dan 6%?

De brouwers van Het Anker hebben een uitzonderlijke traditie gecreëerd in Mechelen: sinds enkele jaren organiseren ze in het najaar het Barrel Boutique Festival. Dat is een gelegenheid voor bierliefhebbers om bieren te proeven die gerijpt werden in oude whiskyvaten van Het Anker. De bieren worden gebrouwen door verschillende brouwerijen.

Doel van het project

project­complexiteit

  • Het Barrel Boutique Festival werd voor het eerst georganiseerd in 2019, vóór de COVID-19 pandemie. Vanwege beperkingen moest het echter worden uitgesteld. Het is niet gemakkelijk om een grote groep vaste bezoekers aan te trekken, ook al was het in 2023 de derde keer dat het festival werd gehouden.

  • De reclamecampagne voor de kaartverkoop moest zorgen voor snelle conversies met een minimaal budget.

Project Lead bo aan het woord

In de omstandigheden van een verzadigde markt en een hoge concurrentie is de reden om een merk te kiezen onder andere de mate waarin het “in lijn” is, in welke mate het resoneert met de innerlijke wereld, het wereldbeeld, de levenswaarden van een persoon. Communicatie over biermerken moet de status van de koper bevestigen en zijn/haar levensprioriteiten weerspiegelen.

Traditioneel is de belangrijkste doelgroep in de categorie “bier” mannen. We hebben een consumentenportret opgesteld en op basis daarvan een hypothese voorgesteld voor de ontwikkeling van sociale netwerken.

bo - zaakvoerder CIRCLE

De Resultaten

Aantal conversies naar de website
0
Aantal conversies naar aankoop
0 %

Hoe hebben we het gedaan?

visuals creëren

Bij CIRCLE hebben we een reeks social media ads ontwikkeld voor onze reclamecampagne. Deze advertenties zijn ontworpen met opvallende afbeeldingen en boeiende inhoud. Je kunt bovenaan de carrousel enkele voorbeelden van ons werk bekijken. We maken altijd vijf advertenties voor onze klanten, in twee verschillende formaten: 1000 x 1000 px en 1910 x 1000 px. We streven ernaar om de meest interessante formaten op alle mogelijke advertentieplekken op Facebook en Instagram te laten zien.
1

teksten maken

Naast het visuele ontwerp hebben we voor elke advertentie 3 unieke advertentietitels en beschrijvingen gemaakt. Deze korte teksten moeten de aandacht trekken en geoptimaliseerd zijn voor SEO-doeleinden.
2

Implementatie en analyse

Het primaire doel van de advertentiecampagne is om tickets te verkopen binnen een bepaald tijdsbestek en met een beperkt budget. De bovengenoemde aanpak, samen met de beschikbaarheid van verschillende opties, stelt Meta in staat om A/B-tests uit te voeren om de combinatie van afbeeldingen, tekst en andere elementen te bepalen die potentiële bezoekers het meeste aantrekt.
3

Kosten en timing

Klantenfeedback

Thibault Schroven - Marketing Lead Brouwerij Het Anker

“Onze brouwerij produceert onderscheidende nicheproducten die een unieke benadering van marketing vereisen. We zijn blij met CIRCLE marketing als partner om de consumentenbasis van La Cambre uit te breiden. We zien de tastbare resultaten van deze samenwerking in het groeiende aantal volgers op social media en de toegenomen verkoop.”

Klaar om jouw sales via social media te beginnen genereren?

Start vandaag nog met het boosten van jouw zaak.