7 tips om je bedrijf op TikTok te lanceren

Zijn waar je doelgroep is? TikTok is the place to be!
phone with tiktok
Geschreven door Lisa Van Caillie

Wat zijn de grote geheimen achter Tiktok? 

Wil je je bedrijf meer op de kaart zetten? Dan is TikTok misschien wel hét ideale kanaal hiervoor. Het platform heeft sinds corona een enorme boost gekregen met een netwerk van biljoenen gebruikers. Sinds kort is het meer dan alleen grappige video’s en dansjes op de nieuwste liedjes. Meer en meer bedrijven nemen TikTok mee in hun strategie om hun merk te promoten, klanten te bereiken en om een community op te bouwen. Maar hoe begin je hier nu aan?

Hier zijn 7 tips om jouw bedrijf op TikTok te lanceren 🚀

🤳 Start met een Pro-account

Als je TikTok graag wil gebruiken in jouw strategie, dan kan je een account aanmaken. De app geeft je de mogelijkheid om tot een Pro-account om te schakelen. Dit geeft je toegang tot statistieken, zoals het aantal weergaven, volgers en interacties. Erg handig dus om zo meer inzicht in je doelgroep te krijgen.

🙋‍♂️ Know your audience

Wie wil ik eigenlijk bereiken? Wat vindt de doelgroep leuk? Wat zijn hun interesses? Ga op zoek naar wat jouw doelgroep graag wil zien en waar ze echt iets aan hebben. Zomaar dansvideo’s maken vindt niet iedereen leuk. Ga je je bedrijf tonen? Fun content maken? Of toch voor informatieve video’s met tips & tricks? Kijk vanuit het perspectief van je doelgroep en maak content die hen aanspreekt.

🔑 Authenticity = key

TikTok-gebruikers houden van echtheid. Laat dus zeker de menselijke kant van jouw bedrijf zien. Toon de gezichten achter jouw bedrijf, maak behind the scenes of fun short & snackable content. Lange video’s van 5 tot 10 minuten worden steeds meer trending, maar short en snackable blijft nog steeds de winnaar om jouw content viraal te laten gaan. Ga dus voor een korte video van 30 sec tot 2 min met catchy beelden en trending muziek.

📱 Gebruik relevante hashtags & keywords

Wat je misschien niet weet, is dat TikTok ook een echte SEO-zoekmachine is. Zoek naar populaire en relevante hashtags die passen bij jouw branche en doelgroep. Zo vergroot je jouw zichtbaarheid. Ook kan je best je video’s maken in de app zelf. Zeker wanneer je tekst gebruikt doe je dit best via de TikTok editor. Zo neemt het platform de keywords op, en brengt het de video naar de juiste doelgroep.

👀 Keep an eye on the trends

Screen de app regelmatig op de nieuwste trends en challenges. Spring in op relevante trends en pas ze toe op jouw bedrijf. Of het nu gaat om dansjes, voice-overs of grappige filters, wees niet bang om ze te gebruiken en test het bij je publiek.

🎸 Gebruik trending muziektracks

Muziek is een essentieel onderdeel van TikTok. Gebruik populaire muziektracks in jouw video’s om de aandacht te trekken.* Een populaire sound kan het verschil maken tussen een gewone en een viral video.

*Hou er rekening mee dat je met een Pro-account niet alle liedjes kan gebruiken wegens copyright.

☕️ Werk samen met TikTok-influencers

Influencers zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Ze hebben een trouwe community en kunnen met één video jouw bereik vergroten. Side note: kies voor influencers die passen bij jouw merk en doelgroep. Alleen al een ‘shoutout’ van een influencer kan wonderen doen voor jouw zichtbaarheid.

Met deze 7 tips ben je klaar om jouw bedrijf op TikTok te lanceren. Dus pak je camera, maak fun snackable content en laat de wereld zien waar jouw bedrijf voor staat! 

Misschien vind je deze topics ook interessant

Website

De impact van User Experience

UX, een echte dealbreaker, en ontdek hier waarom.
Strategie

2-delige merkduurzaamheid is jouw toekomst

We willen allemaal een mooie wereld, maar hoe handelen we ernaar binnen het bedrijf? En hoe zorgen we voor succes op lange termijn?
Social media

Hoe User Generated Content jouw bedrijf vooruit kan helpen

Laat jouw klanten mee het verhaal van jouw merk vertellen.
seo target
Website

3 tips om beter te scoren op SEO

Een hogere plaats in de zoekmachine én een prettige ervaring voor jouw lezers? Met SEO check je ze beide af!
Strategie

Daarom is het belangrijk om een business model op te stellen

Een business model. Wat is dat? Hoe helpt het me? En hoe begin ik eraan? Logische vragen die in deze blog een antwoord krijgen.
Evergreen Content
Website

Wat is evergreen content en wat kan je ermee doen?

Wil jij lang relevant en waardevol blijven met je merk? Dan is evergreen content jouw goede vriend!
Sales

De relatie tussen marketing en sales

Marketing en sales, waar liggen de verschillen en hoe zijn ze elkaars beste vriend?
pijl
Strategie

Customer Journey Mapping: Het Optimaliseren van de Klantreis

Het succes van een bedrijf staat of valt met de tevredenheid van zijn klanten.
Sales

Sales funnel supercharged: Boost jouw conversies!

Het doel: de reis van je klant zo makkelijk mogelijk maken!
phone with tiktok
Social media

7 tips om je bedrijf op TikTok te lanceren

Zijn waar je doelgroep is? TikTok is the place to be!