De brouwers van Het Anker hebben een uitzonderlijke traditie gecreëerd in Mechelen: sinds enkele jaren organiseren ze in het najaar het Barrel Boutique Festival. Dat is een gelegenheid voor bierliefhebbers om bieren te proeven die gerijpt werden in oude whiskyvaten van Het Anker. De bieren worden gebrouwen door verschillende brouwerijen.
Het Barrel Boutique Festival werd voor het eerst georganiseerd in 2019, vóór de COVID-19 pandemie. Vanwege beperkingen moest het echter worden uitgesteld. Het is niet gemakkelijk om een grote groep vaste bezoekers aan te trekken, ook al was het in 2023 de derde keer dat het festival werd gehouden.
De reclamecampagne voor de kaartverkoop moest zorgen voor snelle conversies met een minimaal budget.
In de omstandigheden van een verzadigde markt en een hoge concurrentie is de reden om een merk te kiezen onder andere de mate waarin het “in lijn” is, in welke mate het resoneert met de innerlijke wereld, het wereldbeeld, de levenswaarden van een persoon. Communicatie over biermerken moet de status van de koper bevestigen en zijn/haar levensprioriteiten weerspiegelen.
Traditioneel is de belangrijkste doelgroep in de categorie “bier” mannen. We hebben een consumentenportret opgesteld en op basis daarvan een hypothese voorgesteld voor de ontwikkeling van sociale netwerken.
bo - zaakvoerder CIRCLE
Thibault Schroven - Marketing Lead Brouwerij Het Anker
“Onze brouwerij produceert onderscheidende nicheproducten die een unieke benadering van marketing vereisen. We zijn blij met CIRCLE marketing als partner om de consumentenbasis van La Cambre uit te breiden. We zien de tastbare resultaten van deze samenwerking in het groeiende aantal volgers op social media en de toegenomen verkoop.”
Start vandaag nog met het boosten van jouw zaak.