Hoog scoren op LinkedIn, zo doe je dat.

Consumeer je enkel content of laat je jouw volgers weten waarmee je bezig bent? Dit is waarom optie twee zo nuttig is!
Geschreven door Fien-Charlotte Pauwels

Als ondernemer ben je waarschijnlijk ook aanwezig op het platform LinkedIn. Misschien post je regelmatig, maar je kan het ook gebruiken om vooral content te consumeren. Toch is het handig om ook aan jouw volgers te laten weten waarmee je bezig bent. 

Actief zijn op LinkedIn heeft dan ook een aantal voordelen.

  1. Door regelmatig te posten, vergroot je je zichtbaarheid en trek je nieuwe connecties aan. Zo breid jij je netwerk uit en creëer je nieuwe kansen.
  2. Het delen van waardevolle content in jouw vakgebied geeft anderen inzicht in jouw kennis en ervaring. Door deze expertise te tonen, positioneer je je als expert in de branche.
  3. Daarnaast is LinkedIn ook een uitstekend platform om je persoonlijke merk op te bouwen. Door relevante content te delen, laat je een positieve indruk achter bij je netwerk.
  4. Het is ook mogelijk om te reageren op posts of op opmerkingen op jouw content. Hierdoor bouw je waardevolle relaties op.
  5. Tot slot is dit als bedrijf het ideale platform om jouw merk te promoten, het merkimago te vergroten en te verwijzen naar je externe bronnen.

Pak dus zeker je kans om jezelf en je bedrijf van deze voordelen te laten genieten. 

Natuurlijk krijgt niet iedereen je posts zomaar te zien. LinkedIn’s algoritme beloont regelmatige en betekenisvolle interactie. Wanneer jouw content waardevol wordt gevonden door je netwerk, wordt het meer verspreid en vergroot het de kans dat het wordt gezien door een breder publiek.

Hoe zorg je dan dat je groeit op LinkedIn? Gebruik de volgende 8 tips en word een echte LinkedIn-professional.

🎭 Zorg voor een volledig profiel

Wat houdt dit in? Een professionele foto, een pakkende headline en uitgebreide samenvatting, je werkervaring, vaardigheden, opleiding en aanbevelingen. Gebruik hierbij relevante zoekwoorden die verband houden met jouw branche, dit vergroot de kans om jouw doelpubliek te bereiken.

🗣️ Interactie en betrokkenheid

Zoals hierboven kort vermeld: wees actief op LinkedIn door regelmatig te posten, artikelen te delen, reacties achter te laten en op commentaren van anderen te reageren. Dit toont betrokkenheid en vergroot je zichtbaarheid binnen je netwerk.

🔗 Netwerken

Nodig mensen uit om te connecteren en breid zo je professionele netwerk uit. Kies bewust de personen met wie je interesses of een vakgebied deelt.

“Kwaliteit gaat boven kwantiteit, dus bouw relaties op met mensen die voor jou waardevol kunnen zijn.”

🧩 Aanbevelingen en vaardigheden

Vraag om aanbevelingen van collega’s, supervisors of klanten en voeg relevante vaardigheden toe aan je profiel. Deze getuigenissen versterken je geloofwaardigheid.

📹 Contentcreatie

Dit is natuurlijk vanzelfsprekend, maar publiceer originele content of deel waardevolle artikelen en inzichten die relevant zijn voor jouw vakgebied. Hierdoor positioneer je jezelf als expert en vergroot je de kans dat anderen je volgen.

🌱 Wees consistent

Blijf consistent aanwezig op LinkedIn. Regelmaat is belangrijk om een blijvende impact te hebben en top-of-mind te blijven in je netwerk.

🪩 Optimaliseer je bijdrage

Let op het tijdstip en de frequentie van je berichten. Experimenteer hierin om te ontdekken wanneer je publiek het meest actief is.

📊 Leer van statistieken

Gebruik LinkedIn Analytics om inzicht te krijgen in de prestaties van je berichten en activiteiten. Zet in de toekomst meer in op de aspecten die een positieve impact hebben in je profiel.

 

Ben je klaar om jouw profiel helemaal te optimaliseren? Dan wenst het CIRCLE-team je veel succes en creativiteit toe. Lees hier ook hoe wij de sociale media beheren van andere ondernemingen en hoe we onze communicatie aanpakken.

Misschien vind je deze topics ook interessant

Website

De impact van User Experience

UX, een echte dealbreaker, en ontdek hier waarom.
Strategie

2-delige merkduurzaamheid is jouw toekomst

We willen allemaal een mooie wereld, maar hoe handelen we ernaar binnen het bedrijf? En hoe zorgen we voor succes op lange termijn?
Social media

Hoe User Generated Content jouw bedrijf vooruit kan helpen

Laat jouw klanten mee het verhaal van jouw merk vertellen.
seo target
Website

3 tips om beter te scoren op SEO

Een hogere plaats in de zoekmachine én een prettige ervaring voor jouw lezers? Met SEO check je ze beide af!
Strategie

Daarom is het belangrijk om een business model op te stellen

Een business model. Wat is dat? Hoe helpt het me? En hoe begin ik eraan? Logische vragen die in deze blog een antwoord krijgen.
Evergreen Content
Website

Wat is evergreen content en wat kan je ermee doen?

Wil jij lang relevant en waardevol blijven met je merk? Dan is evergreen content jouw goede vriend!
Sales

De relatie tussen marketing en sales

Marketing en sales, waar liggen de verschillen en hoe zijn ze elkaars beste vriend?
pijl
Strategie

Customer Journey Mapping: Het Optimaliseren van de Klantreis

Het succes van een bedrijf staat of valt met de tevredenheid van zijn klanten.
Sales

Sales funnel supercharged: Boost jouw conversies!

Het doel: de reis van je klant zo makkelijk mogelijk maken!
phone with tiktok
Social media

7 tips om je bedrijf op TikTok te lanceren

Zijn waar je doelgroep is? TikTok is the place to be!