Het bier van La Cambre heeft een rijke geschiedenis die geworteld is in de geschiedenis van de gelijknamige abdij, die al eeuwenlang bekend staat om haar brouwtradities. Sinds 2021 wordt La Cambre gebrouwen in brouwerij Het Anker in Mechelen. Het Anker heeft twee nieuwe lichte bieren gelanceerd onder het merk La Cambre.
In de omstandigheden van een verzadigde markt en een hoge concurrentie is de reden om een merk te kiezen onder andere de mate waarin het “in lijn” is, in welke mate het resoneert met de innerlijke wereld, het wereldbeeld, de levenswaarden van een persoon. Communicatie over biermerken moet de status van de koper bevestigen en zijn/haar levensprioriteiten weerspiegelen.
Traditioneel is de belangrijkste doelgroep in de categorie “bier” mannen. We hebben een consumentenportret opgesteld en op basis daarvan een hypothese voorgesteld voor de ontwikkeling van sociale netwerken.
Aitana Gil - Allround Marketeer CIRCLE
De totale kosten voor het onderhouden van sociale netwerken variëren afhankelijk van het aantal taken dat erbij komt kijken. Het kan gaan om het maken van een contentplan en het uitvoeren van lopende activiteiten zoals het schrijven van posts en publicaties volgens een vooraf bepaalde communicatiestrategie. Het kan ook gaan om het herzien van de huidige strategie, het uitvoeren van marktonderzoek, het herzien van creatives en het organiseren van foto- en videoshoots.
Thibault Schroven - Marketing Lead Brouwerij Het Anker
“Onze brouwerij produceert onderscheidende nicheproducten die een unieke benadering van marketing vereisen. We zijn blij met CIRCLE marketing als partner om de consumentenbasis van La Cambre uit te breiden. We zien de tastbare resultaten van deze samenwerking in het groeiende aantal volgers op social media en de toegenomen verkoop.”
Start vandaag nog met het boosten van jouw zaak.